La Milano Design Week 2025, Lavazza prezintă Tablì, viitorul creat 100% dn cafea

La Milano Design Week 2025, Lavazza prezintă Tablì, viitorul creat 100% dn cafea

INOVAȚIA REVOLUȚIONARĂ LAVAZZA ESTE INCLUSĂ ÎN „SOURCE OF PLEASURE”, INSTALAȚIA SEMNATĂ DE DESIGNERUL JULIANA LIMA VASCONCELLOS ȘI EXPUSĂ LA MILANO DESIGN WEEK.

Cu ocazia Milano Design Week 2025, unul dintre cele mai așteptate evenimente internaționale dedicate designului în toate formele sale, Grupul Lavazza prezintă în avanpremieră Tablì, un sistem inovator ce propune o nouă experiență cu „100% cafea”. Lansarea va avea loc în cadrul instalației Source of Pleasure, realizată în parteneriat cu arhitectul și designerul brazilian Juliana Lima Vasconcellos.

Este un moment important nu doar pentru Lavazza, care marchează 130 de ani de existență în acest an, ci și pentru întreaga industrie a cafelei. Sistemul Tablì deschide o direcție complet nouă în universul cafelei, oferind o soluție fără precedent pe piața actuală.

Tablì reprezintă o inovație ce constă într-un tab realizat 100% din cafea și un aparat nou, un sistem de ultimă generație, oferind o experiență de consum orientată către viitor. Este primul tab 100% din cafea, rezultatul perfect al activității de cercetare și al muncii de design, ce eliberează aroma, culoarea și gustul inconfundabil al cafelei, oferind o experiență senzorială completă. 

Provocările constante din piață și orientarea noastră către inovație au ghidat întotdeauna Grupul Lavazza în efortul său continuu de a-și îmbunătăți oferta de produse, într-o piață tot mai competitivă și cu nevoi mereu în schimbare. Tablì este un moment de referință pentru noi, rezultatul unui parcurs de cinci ani care a presupus peste 15 brevete și care reprezintă astăzi viitorul cafelei single serve,”a declarat Carlo Colpo, Director Marketing Communication și Brand Home în cadrul Grupului Lavazza. „Am ales să prezentăm această inovație la Milano Design Week, printr-o instalație captivantă și originală, unde totul gravitează în jurul cafelei. Am colaborat cu renumita Juliana L. Vasconcellos, designer și arhitect, pentru a transpune vizitatorii într-o experiență a cafelei 100%, așa cum nu au mai experimentat până acum”, a adăugat Carlo Colpo.

Instalația Source of Pleasure, deschisă publicului între 6 și 13 aprilie, este o creație site-specific amplasată în curtea Palazzo del Senato, sediul Arhivelor de Stat din Milano, fiind semnată de Juliana L. Vasconcellos – una dintre cele mai interesante voci internaționale din designul contemporan.

Cunoscută pentru spațiile și mobilierul inspirate de natură, Vasconcellos creează prin Source of Pleasure un loc în care trecutul și viitorul brandului se întâlnesc, unde tradiția fuzionează cu inovația, iar vizitatorii sunt invitați să se lase purtați în viitorul ”100% cafea” propus de Tablì.

Fiind de origine braziliană, cafeaua face parte integrantă din viața mea de zi cu zi. Este mai mult decât o băutură – este un ritual, o sursă de energie, un moment de plăcere. Am dorit să creez o instalație care să exprime aceste senzații, un spațiu ce invită la introspecție, plăcere și descoperire. Am păstrat puritatea materialelor, a culorilor și integritatea estetică. Forma aleasă este una simplă, dar profundă – cercul – simbol al introspecției, al sacrului, al ordinii și al plenitudinii, cu o forță centrală care ridică și inspiră. Spațiul este împărțit în trei zone: un tunel imersiv ce învăluie simțurile; o cameră cu o fântână care celebrează sursa plăcerii, viața, cafeaua; și, în final, Coffee Experience, unde esența Tablì prinde viață”, a explicat Juliana Lima Vasconcellos.

Instalația propune o călătorie multi-senzorială în universul cafelei, stimulând toate simțurile. Este o structură monumentală, cu diametrul de 18 metri, ce creează o atmosferă calmă, aproape sacră, evocând imediat culorile cafelei.

Intrarea, o deschidere în structura monolitică, trezește curiozitatea și invită vizitatorii să exploreze interiorul printr-un tunel dinamic ce îi transportă în lumea Lavazza. Pe parcursul traseului, văzul, atingerea, auzul și mirosul sunt activate prin culori, texturi, sunete și arome care deconstruiesc întâlnirea cu cafeaua pentru a-i revela esența profundă.

Coridorul include și un element ce transmite prospețime și energie: o fântână sculpturală, omagiu simbolic adus materiei prime și fluxului vital ce însoțește cafeaua de-a lungul întregului său ciclu.

În spațiul final, Vasconcellos ridică experiența senzorială la un nou nivel: un lounge luminos, în tonuri deschise, conceput pentru a celebra cafeaua și a invita vizitatorii să descopere noul produs revoluționar al Lavazza.

De peste 130 de ani, Lavazza transformă cafeaua dintr-o simplă băutură într-o veritabilă expresie a stilului de viață. O aventură antreprenorială începută la Torino, care a cucerit lumea, purtând cu sine excelența Made in Italy și promisiunea de a „trezi o lume mai bună în fiecare dimineață”.

Înfiinţată în 1895 la Torino, Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu un portofoliu de mărci de top care sunt lideri pe piețele respective, cum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse. Este activă în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu 8 fabrici în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în întreaga lume. Prezența globală a Grupului este rezultatul a peste 130 de ani de creștere, iar cele peste 30 de miliarde de cești de cafea Lavazza produse în fiecare an sunt dovada unei povești de succes remarcabile, cu scopul de a continua să ofere cea mai bună cafea posibilă, sub toate formele, prin concentrarea pe fiecare aspect al lanțului de aprovizionare, de la selecția materiei prime până la produsul final din ceașcă.

Grupul Lavazza a revoluționat cultura cafelei investind continuu în cercetare și dezvoltare: de la intuiția care a marcat primul succes al companiei - blendul de cafea - până la dezvoltarea de soluții inovatoare de ambalare; de la primul espresso sorbit în spațiu, până la zecile de brevete industriale. Capacitatea de a fi înaintea vremurilor se reflectă în atenția acordată problemelor economice, sociale și de mediu – care au fost întotdeauna un reper pentru orientarea strategiilor corporative. „Trezirea unei lumi mai bune, în fiecare dimineață” este misiunea Grupului Lavazza, cu scopul de a crea valoare durabilă pentru acționari, colaboratori, consumatori și comunitățile în care își desfășoară activitatea, integrând competitivitatea cu responsabilitatea socială și de mediu.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related