Designul ca formă de transformare: „Horizon Awakening”, instalația Whirlpool de la INTERNI, în cadrul Milan Design Week

Designul ca formă de transformare: „Horizon Awakening”, instalația Whirlpool de la INTERNI, în cadrul Milan Design Week

Designul cu adevărat valoros transcende planul estetic până la punctul în care ne modelează potențialul și ne deschide orizonturi noi. În cadrul INTERNI Design Week, Whirlpool prezintă Horizon Awakening, o instalație spectaculoasă valorificată prin puterea transformatoare a designului și ne invită să ne îndreptăm către un viitor mai responsabil, într-un decor vibrant și plin de viață. Lucrarea imersivă face parte din secțiunea INTERNI găzduită în cadrul emblematicului FuoriSalone 2025, în perioada 7 și 17 aprilie, în cadrul emblematic al Universității de Studii din Milano. Horizon Awakening este inspirată de abordarea vizionară prin care brandul Whirlpool a introdus proiectul The Wash Less Project, un demers menit să încurajeze o nouă abordare asupra spălărilor frecvente și inutile, inspirat de noua gamă de mașini de spălat Whirlpool, proiectată pentru a duce eficiența energetică la următorul nivel.

„Horizon Awakening by Whirlpool este un concept vizionar semnat de Beko Design Studio”, a declarat Massimo Pedrazzini, Lead Designer al studioului. „Este un spațiu aflat la congruența armonioasă între natură, lumină și un design caracterizat prin fluiditate, care dă naștere unui sentiment de seninătate, cu aer captivant. Gândit ca un simbol pentru un viitor mai sustenabil, un viitor în care gesturile simple din fiecare zi devin parte dintr-un stil de viață conștient și responsabil, reconfirmă maniera în care ne raportăm la tot ceea ce facem: oferim soluții inovatoare pentru acasă, care fac ca o abordare sustenabila să fie naturală și ușor de integrat în viața de zi cu zi. Este o viziune aflată într-o aliniere perfectă cu tema expoziției INTERNI din acest an – Cre-Action – unde Creativitatea și Acțiunea se împletesc ca un catalizator pentru schimbare. O schimbare reală, care construiește către acel viitor de care avem cu toții nevoie”.

Horizon Awakening este un concept realizat de Beko Design Studio Milano, un centru de excelență în designul de produs, user experience și strategie în industria electrocasnicelor. Instalația își propune să surprindă punctul de confluență dintre inovația în designul de produs, producția sustenabilă și o tranziție colectivă către un stil de viață mai conștient și mai responsabil față de mediu.

În cadrul instalației este integrat și The Wash Less Project, un proiect special cu design unic, rezultat al colaborării dintre brandul Whirlpool și brandul de mobilier Natuzzi. Elementul central este un obiect de design care îmbină eleganța sculpturală cu funcționalitatea: un fotoliu confortabil, cu linii fluide, integrat cu un suport pentru haine.

Mai mult decât o simplă piesă de mobilier, această creație este o invitație către un stil de viață sustenabil, venind ca o soluție elegantă și practică pentru gestionarea hainelor aflate „între spălări”, stimulând astfel reducerea nevoii de spălări inutile.

Prin această inițiativă, Whirlpool își asumă să încurajeze o schimbare în obiceiurile zilnice, promovând un consum mai responsabil al resurselor. În același timp, transmite un mesaj clar: sustenabilitatea și designul modern pot coexista într-un mod armonios.

„Horizon Awakening continuă misiunea proiectului The Wash Less Project cu scopul de a inspira un comportament conștient și asumat, arătând cum Whirlpool inovează pentru a face alegerile sustenabile mai simple și mai accesibile”, explică Michela Lucchesini, Marketing Director Beko Italia. „Instalația reflectă perfect filosofia de design care stă la baza noii game de mașini de spălat Whirlpool: o combinație între tehnologie avansată, estetică rafinată și o grijă autentică pentru bunăstarea oamenilor. Aceste echipamente se adaptează nevoilor fiecărui utilizator, transformând spălatul rufelor într-o experiență intuitivă, ușoară și prietenoasă cu mediul”.

 

Noua gamă de mașini de spălat Whirlpool – sustenabilitate fără niciun efort

Angajamentul Whirlpool pentru un stil de viață sustenabil se materializează printr-o nouă gamă de mașini de spălat care permite un proces de spălare mult mai eficient, cu un impact redus asupra mediului, reflectând principiile consumului conștient promovate de The Wash Less Project.

Aceste noi modele sunt cu 30% mai eficiente decât cele din clasa energetică A, contribuind la scăderea consumului de energie și la diminuarea amprentei asupra mediului. În plus, datorită sistemului inteligent Auto Dose, care folosește senzori pentru a detecta dimensiunea încărcăturii, tipul de țesătură și nivelul de murdărie, cantitățile de apă și detergent sunt dozate cu precizie pentru fiecare ciclu. Rezultatul: performanță optimă, consum minim și prelungirea duratei de viață a hainelor.

Fiecare gest devine astfel parte dintr-o economie circulară – până și tamburul mașinilor este realizat din materiale plastice reciclate, confirmând încă o dată atenția Whirlpool la impactul fiecărui detaliu.

Horizon Awakening este o instalație de design ce simbolizează responsabilitatea pe care ne-o asumăm în fața consumatorilor și a generațiilor viitoare. Într-o lume care are nevoie de soluții, sustenabilitatea trebuie susținută prin gesturi concrete, făcute cu echilibru, rigoare și convingere. La Whirlpool, fiecare decizie este ghidată de nevoile reale și de dorința de a face bine. Designul devine cu adevărat valoros atunci când inspiră alegeri mai conștiente și creează o punte între tehnologie și viața trăită cu sens. Iar rolul nostru, ca brand, este să fim prezenți, nu doar în casele oamenilor, ci și în conștiința lor”, a completat Gabriel Eremia, Marketing & Product Director, Beko Romania, Moldova, Grecia, Malta și Cipru.

La Whirlpool, suntem devotați îmbunătățirii stării de bine a consumatorilor noștri, prin soluții intuitive pentru casă. Credem că grija de sine nu este un act egoist, ci o nevoie esențială, pentru menținerea echilibrului fizic, mental, emoțional și social, iar totul pornește din spațiul în care locuim.

Electrocasnicele noastre, concepute cu atenție la detalii și echipate cu tehnologia emblematică AL 6-LEA SIMȚ, simplifică activitățile zilnice, oferindu-ți mai mult timp pentru ceea ce contează cu adevărat.

Marca înregistrată Whirlpool® este utilizată sub licență.

Beko Europe este una dintre cele mai importante companii de electrocasnice din Europa, devotata îmbunătățirii vieții consumatorilor printr-un portofoliu divers de produse și soluții inovatoare și sustenabile. Compania este deținută în proporție de 75% de Beko B.V. și 25% de Whirlpool Corporation.

Parte din Beko – recunoscut drept „Numărul 1 în Europa în categoria electrocasnicelor mari”* – Beko Europe reunește 16 branduri (Beko, Whirlpool**, Grundig, Hotpoint, Arctic, Ariston**, Leisure, Indesit, Blomberg, Bauknecht, ElektraBregenz, Privileg, Flavel, Altus, Ignis, Polar) și oferă electrocasnice de calitate pentru milioane de gospodării din întreaga regiune.

Cu o experiență de peste 70 de ani în inovație, o moștenire preluată de la compania-mamă, Beko Europe promovează sustenabilitatea în viața de zi cu zi prin tehnologie avansată, expertiză umană solidă și capacități de producție performante – contribuind astfel la construirea unui viitor mai bun.

Abordarea de design a companiei are în centru oamenii, oferind soluții care integrează armonios funcționalitatea, eficiența energetică și estetica modernă. Beko Europe este dedicată să depășească așteptările consumatorilor în mai multe segmente de produse, stabilind standarde în industrie și continuând să inoveze în ritm susținut.

Compania este aliniată cu Acordul de la Paris și inițiativa Science-Based Targets, susținând angajamentul companiei-mamă de a atinge emisii net-zero până în 2050. Această dedicare pentru sustenabilitate este recunoscută la nivel global: compania-mamă a obținut cel mai mare punctaj în evaluarea S&P Global Corporate Sustainability Assessment (CSA) din industria DHP Household Durables, pentru al șaselea an consecutiv (conform datelor din 22 noiembrie 2024) și face parte din Dow Jones Sustainability Indices pentru al optulea an la rând.***

Beko România, lider pe piața locală de electrocasnice, care are în portofoliul său brandurile de consum Arctic, Beko, Whirlpool, Grundig, Indesit si Hotpoint, este parte a grupului Beko B.V. Cu investiții de pana la 400 de milioane de euro în unitățile sale de producție din România începând din 2002, Beko Romania și-a extins semnificativ capacitatea de producție și a integrat sustenabilitatea în centrul modelului său de afaceri. Compania exportă în prezent 84% din producția totală în peste 80 de țări.

Beko Romania deține două dintre cele mai mari fabrici de electrocasnice din Europa continentală, fabrica de la Găești unde au fost produse până în prezent peste 44 de milioane de aparate frigorifice și fabrica de mașini de spălat din Ulmi prima fabrică Industry 4.0 din România, dotată cu cele mai recente tehnologii în materie de robotizare, inteligență artificială, machine learning și automatizare a proceselor. Datorită performanțelor sale în materie de sustenabilitate, fabrica din Ulmi a fost desemnată de către Forumul Economic Mondial (WEF) drept unul dintre cele mai verzi centre de producție din lume, primind statutul de Sustainability Lighthouse, unul dintre puținele de acest tip din Europa.

* Sursa: Euromonitor International Limited; Consumer Appliances, ediția 2025, Beko Corp, Electrocasnice mari conform "Major Appliances", GBO, volum retail, date 2024.
** Licență valabilă doar în anumite jurisdicții.
*** Datele prezentate aparțin companiei Arçelik A.Ş., compania-mamă a Beko.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related