Coșul de cumpărături online pentru Paște s-a modificat anul acesta, tendințele de consum mergând tot mai mult înspre aria digitală. Gadgeturile, electrocasnicele, dar și jucăriile sau alte cadouri tech, se află printre cele mai populare achiziții online în perioada sărbătorilor pascale, fiind alese de aproape 4 din 10 români, potrivit unui sondaj național realizat de Cargus, una dintre cele mai mari companii de curierat din România, pe un eșantion de peste 1.000 de persoane din mediul urban. Pentru tinerii din generațiile Z și Millennials, interesul este și mai mare, peste 41% dintre ei spunând că aleg cu prioritate astfel de produse. În această perioadă aglomerată, Cargus a înregistrat un volum mediu săptămânal cu 5% mai mare față de o perioadă obișnuită. Livrarea este realizată cu ajutorul unui număr de peste 2.100 de curieri care asigură o acoperire optimă pe întreg teritoriul țării.
Hainele și încălțămintea, altădată simboluri ale pregătirilor pentru Paște, au coborât pe locul doi în clasamentul preferințelor, fiind alese de 27% dintre respondenții sondajului Cargus. Aproximativ 22% cumpără online și produse alimentare și băuturi pentru masa de Paște, iar alți 17% dintre respondenți comandă decorațiuni tematice de Paște pentru casă și grădină. Peste o treime dintre participanți (37%) declară că nu fac achiziții online dedicate Paștelui, tendință mai pronunțată în rândul Baby Boomers, unde procentul ajunge la 42%.
Când vine vorba de planificarea cumpărăturilor de Paște, cei mai mulți români (aproximativ 35%) încep pregătirile cu aproximativ două-trei săptămâni înainte de sărbători. Alți aproape 29% preferă să lase totul pe ultima săptămână, în timp ce mai puțin de 9% așteaptă weekendul de dinainte. Un sfert dintre respondenți declară că nu fac cumpărături speciale de Paște.
„Paștele devine un barometru interesant pentru tendințele de consum online, evidențiind schimbările ce apar chiar și în cazul tradițiilor populare. Coșul de cumpărături se distanțează de specificul istoric al cadourilor de Paște, fiind orientat tot mai mult către produse practice și de actualitate, în special în rândul tinerilor. Comportamentul de consum se adaptează stilului de viață rapid și flexibil, datorită atât preferințelor cât și nevoilor de a fi în permanență în pas cu ultimele noutăți. La Cargus, investim constant pentru a susține aceste nevoi, prin servicii de livrare eficiente și opțiuni cât mai variate pentru clienții noștri, astfel încât fiecare livrare să fie cât mai facilă și mai bine integrată în rutina zilnică”, explică Șerban Stoica, Chief Sales Officer la Cargus.
Livrarea la domiciliu rămâne prima alegere pentru majoritatea românilor (61%), dar tot mai mulți încep să apeleze și la opțiuni alternative. Aproximativ 44% dintre respondenți spun că folosesc puncte fixe pentru a ridica comenzile, proporția fiind semnificativ mai mare în rândul tinerilor. Pentru a răspunde acestor așteptări, Cargus a extins constant rețeaua SHIP & GO, care numără acum peste 2.000 de locații active în toată țara.
Categoria de produse dominantă în această perioadă a fost cea a electronicelor, confirmând interesul crescut pentru gadgeturi și produse tech.
Cu peste 30 de ani de experiență, Cargus este prima companie de curierat de pe piața românească. În prezent, compania are peste 2.600 de angajați și colaboratori, oferind o gamă largă de servicii de curierat: livrare la domiciliu și servicii out-of-home, prin intermediul rețelei naționale SHIP & GO, care permite clienților să ridice sau să trimită colete, din peste 2.000 de puncte în toată țara, puncte partenere sau lockere.
Cargus deține 5 centre naționale de sortare, 2 depozite gateway și 36 de depozite în toată țara. În plus, Cargus operează un hub transfrontalier în Polonia, pentru servicii de curierat internațional.
În 2021, Cargus a achiziționat QeOPS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de e-fulfillment și soluții logistice personalizate din România, completând serviciile oferite clienților. De la începutul anului 2019, Cargus face parte din Mid Europa Partners Investment Fund, unul dintre cei mai activi investitori din România.